maandag 2 mei 2016

4 MEI VOOR MIJ ?????


Laten we blij wezen met de actie #geen4meivoormij. Normaal worden we betreffende dit soort retoriek meestal weer geconfronteerd met dat enge mannetje Quinsy Gario en nu met een niet onaantrekkelijk meisje genaamd Christa Noëlla. De dame in kwestie mag blij zijn met haar uiterlijk, dat ze wellicht op deze manier uit wil melken, want van zowel innerlijk als intellect moet ze het niet hebben. Neem ik deze dame kwalijk dat ze de dodenherdenking over wil slaan? Geenszins. Ten eerste ben ik van mening dat deze optioneel moet zijn. Laat iedereen zelf kiezen of hij de doden van de tweede wereldoorlog wil herdenken of niet. Mits zij en hij natuurlijk niet de wens van een ander om dit wel te doen verstoren. Zich misdragende jeugd tijdens zo’n herdenking mag van mij hetzij het land uit gebonjourd indien dubbel paspoorter hetzij een flinke represaille krijgen als het een verpest sujet is van onze soort. Maar helaas moet ik het voor het eerst in mijn leven met Fred Teeven eens zijn. Het is nogal respectloos dit zo vlak voor de herdenking te doen. Het mevrouwtje had deze discussie ook aan kunnen gaan op 7 mei. Iets met respect voor nabestaanden en zo.

Wat zijn de motieven van dit kind om de nationale dodenherdenking te boycotten? Ze noemt onder andere het vermeende “opkomende fascisme en moslimhaat in Nederland”. Ik ben haar dankbaar dat ze het al decennia aanwezige fascisme in Nederland door kraakjunks aan de kaak wil stellen. Bommen, vandalisme, molestatie, intimidatie en moord. Maar ik zie niet in hoe ze deze criminelen straft door herdenking van de slachtoffers van een oorlog voordat deze parasietensoort bestond. En met de moslimhaat in Nederland valt het wel mee. Mevrouw doelt natuurlijk op de kritiek op de islam. Maar het verwerpen van een perfide boek betekent niet het haten van de dwazen die erin geloven. Zo vind ik bijvoorbeeld de bijbel ook een niet al te goed sprookjesboek. Maar ik ben toch echt geen christenenhater. Daarnaast vindt ze dat ook de geschiedenis van haar “voorouders” herdacht moet worden. Wat houdt je tegen meid? Organiseer het zou ik zeggen. Dat is zinniger als de schijt die je nu produceert. Verder toont ze een totaal gebrek aan historisch inzicht, dat ik haar toch al niet had toebedeeld, door protestmarsen van nazi’s te ontwaren in Nederland terwijl ze waarschijnlijk doelt op die van democratische mensen die opkomen voor hun volk en zelfs in symboliek het nazisme verwerpen. Daarna heeft ze het over de bombardementen op Syrië. Ik ben het met mevrouwtje eens dat de foute oorlogen in het Midden-Oosten niet de schoonheidsprijs verdienen. Maar dat is geen reden om niet de slachtoffers van een oorlog die ook niet de schoonheidsprijs verdiende niet te herdenken. Dit kind is duidelijk een schoonheid van buiten maar heel lelijk van binnen. Ze heeft de aandacht waar ze zo op geilt en gaat hier waarschijnlijk nog leuke schnabbels aan overhouden in de modellenwereld of linkse “journalistiek”.

Concluderend. Laat iedereen zelf beslissen of hij of zij de slachtoffers herdenkt van de oorlog die midden vorige eeuw woedde tussen Europese broedervolkeren en ver buiten het Avondland. Maar laat iedereen ook in waarde die dit wel doet als je het niet wilt. Ga dus geen mensen schofferen. Zelf gedenk ik 4 mei ALLE slachtoffers. Ook die van de verliezer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten