maandag 20 maart 2017

Migratie wat kost dat?

Recentelijk hadden twee vrienden van me een discussie over het al dan niet gunstig zijn van de (vooral moslim) migratie naar Nederland. Daar ik nog moe was van een wild weekeinde Sofia had ik niet echt zin om me erin te mengen maar omdat de cliches vooral uit "goed populistische" zijde (een VVD-er die erg voor migratie kampt) me om de oren vlogen leek het me leuk eens naar wat van deze te kijken.

Allereerst zouden de Turken en Marokkanen hiernaartoe gehaald zijn om de "vuile baantjes" te doen. Ja, zelfs de wederopbouw van Nederland na de oorlog zou aan hen te danken zijn. Toch vreemd dat de eerste Marokkanen pas eind zestiger jaren naar ons land kwamen, toen het herstel allang plaats had gevonden en er al flink mee viel te vreten in de nieuwe ruif van onze welvaartsstaat. Hiervoor ging het vooral om niet moslim migranten. Mensen zoals ons.

Zie bijvoorbeeld:

http://www.vijfeeuwenmigratie.nl/foto/migratie-marokkaanse-nederlanders-cijfers-1967-2008

Betreffende het vermeende vuile werk kan ik kort zijn. Iedereen kent wel een Nederlands familielid die ook niet bepaald een fijne kantoorbaan had in die tijd. Los daarvan is het natuurlijk een schande dat de ook toen al veelvuldige mensen die in de werkelijke of verborgen (kunstenaars..) bijstand zaten niet deze klussen hadden gedaan in plaats van onze cultuur op proef te stellen. Overigens heb ik nog nooit cijfers op tafel zien komen die aantonen dat de gastarbeiders statistisch veel vaker dan de normale Nederlanders alleen het "vuile werk" zouden hebben gedaan. Wat dit dan ook zou mogen zijn. Ik houd me aanbevolen? Graag ontvang ik het onderbouwde rapport daaromtrent van een serieuzere bron dan Leo Lucassen. En wat dan nog? Ze kregen toch betaald en waren maar wat blij. Laten we er geen zendingswerk van maken om ons arme Nederlanders te redden. Graag verwijs ik ook naar de schrijfster Bat Ye'Or  (Eurabia: The Euro-Arab Axis, ISBN 0838640761). Die aantoont dat we de vele Noordafrikanen moesten adopteren in ruil voor het einde van de olieboycot. Belovend dat we hen voor het verspreiden van hun "cultuur" geen haarbreed in de weg mochten leggen. Recentelijk merkte een groenslinkse Klaver nog op dat het prima zou moeten zijn om ONZE tradities aan te passen.

Nog zo'n cliche. De arbeidsmigranten, hun uiteraard overgekomen partners en kinderen, hun nazaten en nu het invasieleger (was het maar figuurlijk) van al dan niet bonafide vluchtelingen zouden nodig zijn om voor ons te zorgen op onze oude dag. Betreffende het laatste wijs ik graag op de mislukking van zo'n beetje elke Somalische gelukszoeker. De wens is de vader van de gedachte schijnbaar bij onze goedmens vrienden. Wat zeggen de professionele mensen:

http://www.cpb.nl/persbericht/329217/immigratie-niet-effectief-tegen-vergrijzing

Alleen beperkte migratie van hoger opgeleiden zou dus voordeel op kunnen leveren. Anderen zelfs nadeel.

Recentelijk liet de PVV het kostenplaatje ook uitzoeken en niet door een clubje MBO stagelopers:

http://www.nyfer.nl/documents/rapportPVVdef_001.pdf

Laten we eerlijk zijn, vraag is hoe objectief een rapport in opdracht is. Maar dit geld ook voor vele rapporten in opdracht links of grootkapitaal globalisten die van de wereld een monogame markt willen maken vol eenheidsworst.

Wat me vooral ook opviel bij de verdedigers van massa migratie is dat het altijd over de centen gaat in de discussie. Niet over de impact van stromen niet tot onze Europese culturen behorende migranten op veiligheid en criminaliteit. Niet over aantasting van onze cultuur, waarden en normen. Het schijnt dat de mensen in de zuidelijke Nederlanden nu de eerste schooldag al willen aanpassen aan het mohammedaanse offerfeest. Niets ook over de verborgen agenda van islamisten als "onze minaretten zijn onze bajonetten" Erdogan. Zei eentje niet ooit dat "Europa veroverd zal worden door de baarmoeders van onze vrouwen". Inderdaad riep grote Turkse smurf Turken in het buitenland nu op minstens vijf nazaten te krijgen en het Avondland te koloniseren.

De ware kosten van deze te grote omarming van (het) vreemde(n) zijn niet miljoenen of miljarden euro's De ware kosten zijn landen die hun ziel kwijtraken. De vele gewone arbeiders en bejaarde mensen die zich niet meer thuis voelen in hun stad en wijk. Nooit de wijken van de kapitalistische voorstanders van migratie overigens. Of deze nu een VVD of PVDA pet dragen.

Genoeg is genoeg. De wijzer moet terug.







 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten