woensdag 1 juni 2016

ERIK EN DE COMMANDO'S


Sinds gisterennacht hoor ik bij de trotse groep Nederlanders die zijn geblokt door B-artiest (iets met cabaret en kindertoneel) Erik van Muiswinkel. Zoals u wel bekend meende deze man vorig weekeinde dat het erg ironisch is om te schelden en daarvoor de ergste kutziekte die bestaat te gebruiken te weten kanker. Waarom heeft Erik mij geblokt?

Laten we eens kijken naar de scheldwoorden die ik “meneer” Muiswinkel zoal heb toebedeeld. Mijn eerste post op twitter na zijn krachtterm “kankerlul” (Muiswinkel zijn jargon niet het mijne) zal ik voluit noemen:

“Je past je al aan aan je doelgroep. Niet netjes om te schelden met woorden als “kanker”. Ga je mond spoelen met zeep lullo.” (noot: iemand lullo noemen is natuurlijk niet aardig maar aan de lullo ziekte overlijden dan weer geen mensen.

Verder riep ik op om Erik en zijn clubkse te gaan blokken in de zalen en bioscopen, deze oproep deed ik impliciet overigens al eerder. Toen Erik ging dreigen met de inzet van zijn “connecties” bij het Korps Commandotroepen waarschuwde ik Henk Bres dat hij voorzichtig moest zijn met zijn benadering van Rambo van Muiswinkel. Bres was niet erg onder de indruk. Ook een twittervriend waarschuwde ik hieromtrent. Ook vroeg ik van Muiswinkel, in al zijn wijsheid, wat erger is dan kanker. Deze had toen namelijk verklaard dat het pro-Piet kamp veel ergere dingen roept. Ook wees ik hem erop dat hij op Geenstijl stond inmiddels. Een dag later deelde ik van Muiswinkel mee dat ik Joost Niemoller wel een slimme kerel vind en hem niet. Inmiddels had Rambo hem namelijk verteld; “see you soon”. Ook Niemoller waarschuwde ik even voor van Muiswinkel zijn KCT contacten.

Iemand opperde in een andere dialoog dat van Muiswinkel mensen op zal komen zoeken door de schoorsteen. Ik merkte toen op; “als hij de steen op kan tillen”. Toegegeven, die ging er hard in. Ook Jet Bussemaker riep hem ter verantwoording. Haar heb ik gevraagd of ze hem de diepere boodschap achter het “kankerlul” wil vragen. Mij staat hij niet te woord. Terwijl hij de mond vol heeft over laffe anoniempjes op twitter, het enige waar ik het met hem over eens kan zijn, staat hij iemand die open de dialoog aangaat niet te woord. Waarschijnlijk zijn mijn vragen te scherp of voldoe ik niet aan het vooroordeel van het pro-Piet kamp dat leeft onder de grachtengordel penoze, oververtegenwoordigd bij de “club van 100”.

Ook Peter Siebelt benoemde van Muiswinkel zijn dreigende taal. Die heb ik dus ook maar gewaarschuwd voor de “contacten”. Siebelt kennende zal hij hier niet van bibberen. Zondagavond was er een uitzending op over kanjers van kinderen en hun strijd tegen kanker. Eerlijk is eerlijk was ik de B-artiest de eerste paar uur daarna tegengekomen had geen commando hem kunnen helpen. Omdat van Muiswinkel meer dan een dag stil was op twitter vroeg ik me vervolgens af of het een overdosis zou zijn of hij verlegen was geworden. Het driewerf hoera bij een mogelijke overdosis was wel wat grof, Mea culpa. Toen bleek dat hij uit zou komen huilen bij nepjournalist (kritische vragen wat is dat?) Humberto Tan. En dat deed hij. Waarover later meer. Ook deelde ik mee dat ik een keer schoenen aan hem kom doneren en noemde hem nog een “jankerd’. Overpeinsde even wat de wereld een mooiere plaats zou zijn zonder mensen als van Muiswinkel, wijlen Stalin en Pol Pot. Die dag had ik ook nog een aanvaring met een van zijn groupies, een C-artieste die ik uit menslievendheid niet in dit artikel zal betrekken.

In gesprek met de nepjournalist speelde van Muiswinkel de vermoorde onschuld. Ja, hij had “kankerlul” geroepen. Maar dat was ironie. Van een verfijnde schoonheid die de minder bedeelden natuurlijk niet snappen. Hierna hadden akelige mensen hem “gehackt”. Wat overigens niet waar was, het ging om een persiflage met letterwijzigingstruckje in twitter account. Of hij hier bewust over loog of echt te stom was om dit te snappen laat ik in het midden. Maar als de B-artiest dingen aan de kaak mag stellen door te schelden met ziektes zou een echte komiek toch in moeten zien dat een grap hierover dan ook moet kunnen. Waar was meneer zijn gevoel voor humor? Ook stelde van Muiswinkel met iedereen in gesprek te zijn gegaan en dat er daarna weer wederzijds begrip was. Volgens mij liegt hij hier dat hij barst. Waarom zou hij met anonieme schelders en dreigementen uitende mensen in gesprek gaan als hij mensen die met naam en toenaam op het web staan en relevante vragen stellende mensen negeert. Waarom stelt iemand die zich als journalist beschouwd geen verdere vragen?

Maar goed de blok die is er. En ik verkeer ik goed gezelschap. De commandotroepen zullen wel snel mijn kant opkomen. Overigens waren er enkele van deze mensen op twitter die niets van het mannetje weten en laten we zeggen ook niet erg blij waren met zijn claim. Heb wel de persdienst van defensie gevraagd hoe zij hierin staan. Hun antwoord zal ik laten weten. Inmiddels heb ik mijn goede vrienden van het A-Team, Hannibal en B.A. gevraagd om mijn veiligheid te garanderen. De laatste verklaarde overigens een groot fan van zwarte Piet in de traditionele vorm te zijn. Ook de Ninja Turtles hebben hun hulp toegezegd alsmede Ivanhoe (die moet nog wel zijn harnas smeren). Mega Mindy komt broodjes smeren maar kabouter Plop, want bebaard, steunt het anti-Piet en Denk kamp. De 3D film van deze legendarische veldslag komt uit in 2019.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten